CIESZĘ SIĘ, ŻE TU JESTEŚ

Mam na imię Kasia. Na co dzień uczę, jak wykorzystywać narzędzia wizualne do organizacji zadań, wyznaczania priorytetów, realizowania celów oraz poszukiwania własnej drogi działania.

POZOSTAŃMY W KONTAKCIE

kontakt@mapaedukacji.pl +48531684180

E-BOOK DLA EDUKACJI

e-book projekt edukacyjny

Pamiętacie bajki, które czytaliście w dzieciństwie? Ile radości i pięknych wspomnień zostawiły po sobie? Wspaniałe historie i nietuzinkowe postacie towarzyszą nam nawet w dorosłości, lubimy do nich wracać. Bajki mają ogromną siłę, pozwalają na przeniesienie się w niezwykły świat wyobraźni, odreagowanie i zanurzenie w porywającej fabule. Szóstego grudnia w Wasze ręce oddaliśmy e-booka „Magia wartości”, który powstał z pragnienia serca i chęci podzielenia się bajkami mogącymi odmieniać życie – dzieci i dorosłych. Trzynaście historii opowiadających o wartościach, o które często walczymy, staramy się je przekazać innym i wplatać je w swoją codzienność, jednak nie zawsze potrafimy uchwycić je w słowa.Autor każdej

#zksiążkąpodkocykiem to promująca czytelnictwo kampania blogerów z KLUBU KSIĄŻKI pn. "PRZECZYTAJ I PODAJ DALEJ", który założyła Madzia - autorka bloga Save the magic moments. Przez cały listopad na naszych blogach ukazują się posty kochających czytanie dziewczyn, w których znajdziesz recenzje książek, idealnych do czytania jesienią. I nie tylko jesienią. Dziś chciałabym, wspólnie z Madzią, Anią, Kamilą i Igą, zaprosić Was do lektury czterech pozycji. A że uwielbiam te należące do literatury dziecięcej i młodzieżowej, o takie właśnie recenzje poprosiłam gości. Jestem przekonana, że wśród naszych propozycji znajdziecie coś dla siebie i swojej rodziny. "ZA PÓŁKĄ Z KSIĄŻKAMI". JOLANTA HARTWIG-SOSNOWSKA Mój pierwszy gość

Cykl „Nauczyciel z pasją” to artykuły-wywiady, które pojawiać się będą na moim blogu co dwa tygodnie. Na Mapę Edukacji serdecznie zapraszam pedagogów, którzy swoim zaangażowaniem, pomysłowością oraz kreatywnym podejściem do nauczania wpływają na rozwój polskiej szkoły – szkoły otwartej na drugiego człowieka, interesującej, pełnej niespodzianek i najważniejsze – szkoły, która stawia na rozwój umiejętności miękkich czyli takich, które m.in. determinują nasze zachowania, relacje z innymi, organizację pracy.    NAUCZYCIEL Z PASJĄ – KASIA SKOLIMOWSKAPrzedstawiam Kasię Skolimowską – polonistkę z doświadczeniem zawodowym we wszystkich typach szkół, instruktorkę szkolnych zajęć teatralnych oraz opiekunkę klubów wolontariusza. Kasia jest również dziennikarką magazynu dla wychowawców „Sygnał”, pomysłodawczynią i

Nic tak nie zaprząta myśli nauczycieli i pedagogów jak troska o to, by wiedza, którą przekazują, trafiła na podatny grunt. To właśnie z tego powodu wprowadzamy na zajęciach metody, które motywują i aktywizują dzieci do działania. Jedną z nich jest metoda projektu edukacyjnego. O niej właśnie opowiemy. Zapraszam Cię do lektury pierwszego artykułu w ramach cyklu „Nauczyciel z pasją”. Co dwa tygodnie na Mapie Edukacji będę gościła pedagogów, którzy swoim zaangażowaniem, pomysłowością oraz kreatywnym podejściem do nauczania wpływają na rozwój polskiej szkoły – szkoły otwartej na drugiego człowieka, interesującej, pełnej niespodzianek i najważniejsze – szkoły, która stawia na rozwój umiejętności miękkich,

Szanujesz siebie? Szanujesz swoją odmienność? Dostrzegasz, że czasami masz inne podejście do życia niż Ci, którymi się otaczasz? Cenisz swoją oryginalność? A może masz wątpliwości czy aby na pewno podążanie własną drogą jest właściwe? Zadajesz pytania o cel bycia sobą, walki z niechęcią, niezrozumieniem, stereotypami? Kałuszyn, 6 października 2019 roku Wrażliwy Człowieku!Piszę do Ciebie o poranku. Za oknem półmrok, a gdzieś w przestrzeni towarzyszka cisza, którą rozwiewa moje stukanie w klawiaturę komputera. Otwarte podręczniki, białe kartki papieru otoczone barwami kredek. Delikatne posapywanie psów, gdzieś w tle szelest przerzucanych stron książki, którą trzyma w rękach któreś z moich dzieci. Szum wody w czajniku.Obudziłeś

Przelanie myśli na papier to pierwszy krok do podjęcia decyzji. Kiedy, więc wśród moich rysunkowych notatek, pojawiła się ta związana z rozwinięciem kolejnej wymarzonej umiejętności, nie pozostało mi nic innego jak zacząć rozpisywać plan działania i wskoczyć do kokpitu WordPressa z uśmiechem i motywacją do pracy .Tak rozpoczęła się przygoda z tworzeniem własnej strony internetowej. Przygoda pełna wzlotów i upadków, emocjonalnych huśtawek oraz wielu wypitych kaw, które pojawiały się na moim biurku zamiennie z czarną, mocną herbatą. Cele postawiłam trzy. Pierwszy związany był z technicznym aspektem tworzenia – strona od początku do końca miała być moim dziełem, przygotowanym na podstawie kursu, który zdecydowałam się zrealizować. Drugi narzucał dyscyplinę i dotyczył wyznaczonych przeze mnie terminów. Trzeci natomiast kiełkował w mojej głowie już od kilku tygodni i właśnie postanowił o sobie

Tego tekstu miało nie być. Nie był planowany, przygotowany wcześniej, wpisany w kalendarz postów blogowych. Jest zupełnie spontaniczny, pisany w wykradzionym, nocnym międzyczasie, wolnym od realizacji projektów, współprac zawodowych oraz zmian blogostrefowych. Jednocześnie, czego jestem pewna, jest wynikiem całego kwartału zdarzeń, wielu przeprowadzonych rozmów, przeczytanych krótszych i dłuższych tekstów. Jest powrotem do przeszłości, potrzebą napisania nowego scenariusza oraz świadomością odpowiedzialności, jaką nakłada na mnie bycie „kobietą pełną mocy”. Nie pamiętam już ile razy, będąc małą dziewczynką, słyszałam, że jestem pyskata. Uparta, rozwydrzona oraz nieprzewidywalna, że jestem wymagającą gadułą, wiecznie wierzącą w dobro ludzi, naiwną do granic możliwości, z nadwrażliwym umysłem, który

Tak naprawdę każda z nas jest inna. Pierwsza spokojna, uporządkowana, druga impulsywna, spontaniczna. Trzecia opowiada się za karmieniem piersią, podczas gdy czwarta ma odmienne zdanie na ten temat. Piąta zabierze swoje dziecko do kina, a szósta zorganizuje domowy spektakl. Kolejna w każdy czwartek przygotuje swoim pociechom gofry z bitą śmietaną, a jeszcze inna postara się nie kupować słodyczy. Ta siódma wydaje się być nieco sceptyczna, z dystansem do świata, ósma milcząca, a dziewiąta wygadana oraz otwarta w stosunku do ludzi. Dzieli nas odległość, wiek, wzrost, kolor oczu. Dzieli nas podejście do organizacji, zarządzania i wychowania. Łączy to, co jest szczęściem

Podziwiam Tych, którzy budują dobrą blogosferę. Z każdym dniem coraz bardziej. Tych, którzy wpadają na oryginalne pomysły, są kreatywni oraz pełni ciekawości świata. W swojej wielozadaniowości znajdują czas na pomoc, samodoskonalenie czy tworzenie pięknych rzeczy, więc nie starcza im już doby na kopiowanie treści, kradzieże bądź okrutny hejt. Dni bowiem mają wypełnione po brzegi. Jedna z zaprzyjaźnionych blogerek, Klaudia, postanowiła pokazać światu, że blogerzy książkowi mogą mieć coś więcej do zaoferowania niż tylko zdjęcie książki czy jej recenzję. Zgadzam się z tym stwierdzeniem, dlatego też z wielką przyjemnością biorę udział w akcji „Czytanie to nie jedyna moja pasja”. PRZESZŁOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ

Mapa myśli to szczególny rodzaj tworzenia notatki. W metodzie tej ogromna ilość słów, które towarzyszą nam na co dzień, zostaje ograniczona do tych, jakie mają kluczowe znaczenie w danym temacie. Wzbogacając słowa o obrazy, symbole graficzne, liczby oraz barwy sprawiamy, że nauka przynosi szybsze efekty, a treści stają się bardziej zrozumiałe.   CZYM JEST MAPA MYŚLI?„Mapa Myśli to technika graficzna o wielkiej mocy, technika, która dostarcza uniwersalnego klucza do otwarcia potencjału naszego mózgu, wykorzystując pełen zakres umiejętności korowych mózgu, takich jak: słowo, obraz, liczba, logika, rytm, kolor czy wyobraźnia przestrzenna. Oryginalna koncepcja powstała, kiedy rozpaczliwie starałem się pomóc samemu sobie podczas studiowania